Untitled , 1985 montage, wood 300 × 600 mm „Az én kulcsom: papírvágó ollóm, amivel képes-papírokat vagdosok össze-vissza, mint egy ...

Other techniques: Endre Bálint - Untitled

Monday, July 02, 2012 rezkarcfitness 0 Comments


Untitled, 1985
montage, wood
300 × 600 mm




„Az én kulcsom: papírvágó ollóm, amivel képes-papírokat vagdosok össze-vissza, mint egy gyermek, aki örömét leli vandál játékában... Kendős parasztasszonyokat csonkítok meg: arcukat kivágom és ráragasztom egy asztal lapjára, kivágom egy asztal két lábát és keresztet alakítok azokból, majd kivágom a Megváltót és egy csónak kereszt alakú fenékpallójára feszítem fel és átélem állandó szenvedését, ami sajátommá lett... Régi zsidó temetők sírkövei között bolyong a képzeletem: megidézi a múltakat és megidézem a múltamat, amit kivetítek egy olyan jövő fehér kartonlapjára, amelyen az idő cigánykereket hány: a létezőből nem létezőt és a nem létezőből létezőt hazudik, és egyedül a hitem tanúskodhatna titkaimról, de hitemről csak magam tanúskodhatnék, akinek nincs is hite, vagy ha igen, egyedül a képzelet rendjében hisz és a rend fegyelmezett képzeletében... Az éjszakák kíméletesebbek velem, mint a nappalok, álmokba taszítanak az éjszakák, de ezekkel az álmokkal nincs mit kezdenem, mert nem az akaratom alakította olyanná, amilyenek, míg a nappali álmaimat az akaratom és a képzeletem mozgása egy olló és papírragasztó segítségével emeli ki a közömbösség fagyott árkaiból.”
Endre Bálint, 1981




Untitled (II?), 1985
montage, wood
300 × 600 mm


Untitled VI, 1985
montage, wood
200 × 600 mm


Untitled XI, 1985
montage, wood
200 × 600 mm


Untitled XII, 1985
montage, wood
200 × 600 mm


Untitled XV, 1985
montage, wood
200 × 600 mm


Untitled XXV, 1985
montage, wood
200 × 600 mm


Untitled XXX, 1985
montage, wood
200 × 600 mm



Text and images source: axioart.com www.lam.hu 

0 comment: