Miskolc belvárosában lévő műemlék jellegű épület ad helyet Feledy Gyula , Kossuth-díjas képzőművész állandó kiállításának. "Szűk három ...

Kiállítás: Feledy Gyula

Sunday, May 02, 2010 rezkarcfitness 0 Comments

Miskolc belvárosában lévő műemlék jellegű épület ad helyet Feledy Gyula, Kossuth-díjas képzőművész állandó kiállításának.

"Szűk három évnyi budapesti tanulás után 1949 telén állami ösztöndíjjal Lengyelországba, a Krakkói Képzőművészeti Akadémiára mentem. Egy festő osztályon dolgoztam, amikor néhány hónap elteltével betévedtem az akadémia hatalmas, gazdagon felszerelt grafikai műhelyébe. A festő osztályokból jól ismert bölcselkedő nyavalygások után (magamon is észrevettem ilyen jeleket) itt megfogott a kemény anyagokkal dolgozók egészséges műhely szelleme. Rövidesen megcsináltam első rézkarcomat, hogy aztán évtizedeken át tartson fogva a műhelygrafika kimeríthetetlen birodalma."
(Feledy Gyula)

Elérhetőség:
Miskolci Galéria - Feledy Ház
Miskolc, Deák Ferenc tér 3.
Tel.: +36 (46) 355-472

Nyitva tartás:
Június.1 - augusztus.31.: Kedd-Vasárnap 10:00-18:00 szept. 1-től vasárnap és hétfő kivételével 9:00-17:00.

0 comment: